Leervragen

Mijn leervragen die ik voornamelijk heb het eerste jaar zijn:

Hoe ik de winkel in mijn eentje openen.

Hoe ik de bestellingen kan gaan doen.

Dit zijn de belangrijkste

Ik heb hier een eenvoudige plan van aanpak voor. Ik loop een paar keer mee om half 7 met degene die moeten openen en naar een aantal keren lukt het mij wel. De eerste keer dat ik dat ga doen is het handig om iemand om 8uur te laten controleren of alles in orde is. Dit kan zeker binnen 1 jaar gehaald worden, alleen moeten we dit bespreken met de eigenaar en mijn bedrijfscoach.

Het is aardig specifiek, omdat een winkel openen voor iedereen wel helder is wat je ermee bedoeld. Meetbaar zou het niet zijn, omdat je niet zo goed kan inschatten wanneer ik het zou kunnen en of het mij wel gaat lukken. Natuurlijk gaat dat lukken, maar dat zijn aannames die je doet. Ik wil deze doelstelling ook behalen zodat ik zelfstandig meer kan en meer weet over de winkel. Ook zou ik in nood de winkel in mijn eentje kunnen opstarten. Echt iets dat mij handig lijkt. Dit zou zeker lukken in een jaar. Ik draai nu al erg vaak in de vroege ochtenduren mee en het gaat elke keer echt beter. Wel is het vervelend dat ik met 2 personen mee draai in de ochtend. Op de dinsdag met Berry en vrijdag met Harrie. Hun hebben allebei een andere manier van opstarten dus daar moet ik het juist nog in vinden. Ik hoop dat dit gaat lukken. Wel zit hier een vuilkuil aan vast, omdat je hiervoor erg veel moet luisteren hoe alles moet. Een slechte eigenschap gehaald uit mijn disc-profiel is dat ik gebrekkige luistervaardigheden heb. Dit is natuurlijk een nadeel en dat geldt ook voor de andere leervraag die ik heb.

Voor de bestellingen doen word het wat lastiger. Eerst moet ik de fax leren (de veiling site). Hierna moet ik wel echt alle groentes en fruiten weten. Deze weet ik bijna allemaal al wel, omdat ik al bijna 2jaar hier werk. Hierna moet ik weten van hoeveel er ongeveer elke keer besteld word en natuurlijk wat er op de veiling staat. Dit moet uiteraard eerst met begeleiding en daarna zou ik dit zelf kunnen gaan doen. Als dit kan moet ik kijken wat er allemaal is en dit erg gestructureerd doen. Zodat we niet opeens van alles gaan missen als ik de inkopen ga doen. Als dit is gedaan bel ik naar de leverancier en vertel ik wat we willen hebben. Soms hebben hun iets niet meer en moet ik een alternatief gaan kiezen. Dit word ook nog wel een uitdaging en hier heb ik bij het begin ook begeleiding bij nodig. Als dit zover is komt het de volgende dag en controleren we de pakbon of alles geleverd is en compleet is. Dit zou makkelijk binnen 1 jaar kunnen alleen moeten we hiermee even doorpakken.


Dit is ook net zoals de vorige leerdoel aardig specifiek. Je weet wat je wilt bereiken maar om erheen te komen moet je wel veel ervoor doen. Het is ook meetbaar en te zien hoe dit verloopt, omdat je altijd al de bestellingen op een papiertje schrijft. Ik heb dit nu al 2 keer gedaan en het ging voor de 1ste 2keren aardig goed. Mijn doelstelling hiervoor is het ook wel om dit erg gestructureerd te doen en zorgen dat ik een routine hierin krijg. Dus ik begin ergens en eindig ergens zodat ik niks kan overslaan. Dit is aardig realistisch om dit in een jaar te kunnen gaan doen, omdat ik er nu al mee bezig ben. 

Dit is de reflectie van mijn medestudenten van mijn groepje.

Feedback op de PITCH van: Mika

De feedback komt van: Jessie

- Is het helder waar de student de komende tijd aan gaat werken?

Ja

Je weet wat je doelen zijn en hebt ze goed voor ogen.

- Is de pitch bondig?

Deels

- Je pitch is duidelijk en je verteld rustig, het was niet zozeer kort.

Zijn de leerdoelen specifiek geformuleerd?

Ja

Je vertelt duidelijk wanneer en wat er gaat plaats vinden

- Is het duidelijk wanneer de student het leerdoel heeft behaald?

Ja

Je geeft voor jezelf aan hoe vaak je nodig bent om iets onder de knie te krijgen.


Feedback op de PITCH van: Mika

De feedback komt van: Sander

- Is het helder waar de student de komende tijd aan gaat werken?

ja

Werken aan het openen zelfstandig. Wilt bestellen in de toekomst voor de gehele winkel en niet zijn afdeling.

- Is de pitch bondig?

Ja

- Zijn de leerdoelen specifiek geformuleerd?

Heel specifiek maar wel iets algemener bijv. door niet door te gaan over de groenteboer

- Is het duidelijk wanneer de student het leerdoel heeft behaald?

Openen moeten binnen een half jaar behaald worden. Wilt doelen zelfstandig kunnen doen. Binnen een jaar kunnen bestellen van andere afdelingen

©2022 GRAFISCHE KUNST. Krijn Taconiskade 346, 1087 Amsterdam
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin